ingen sov lust

Klockan har passerat 00.00 och jag är inte ett dugg sugen på att sova. Ligger i sängen och har precis avverkat ca två timmar framför så ska det låta och bonde söker fru. Imorgon så har jag endast dammsugnig på schemat. Är skönt att denna jobbvecka lider mot sitt slut. Här i schweiz så har skolorna vårlov som har varat i två veckor imorgon. Lite mycket lov på samma gång är min åsikt. Här kör dom dubbla veckor lov då vi i sverige har en veckas skollov och sedan så har de endast fem veckor sommarlov istället för 10 som vi. Vi har det nog bättre på lov fronten!!
Den här veckan då jag haft båda killaran hemma så har vi hunnit med en del. Museum idag blev det. Jag ställde mig och gjorde pannkakor i morse som vi hade med oss och lunchade på i stan.



Fotograf stora pojken. Han fick gå lös med kameran och många fina bilder blev det.

Michael Jackson har vart ett hett samtal denna vecka. Vi har dansat och lyssnat till honom en hel del och även kollat in hans dansmoves på youtube.



Att spendera tid tillsammans med min 5 åring är så underbart. Han tänker och funderar så mycket att det knakar. Så roliga komentarer slinker han fram också.

- Jag tycker att Michael Jakson dansar bäst men jag tror Abba kanske sjunger lite bättre.
- Sara jag tror du har bivit lite brun på armarna.

Söt! 

Idag och i tisdags så har jag hittat två fyrklöver. Inte ovanligt för mig. Tror kanske inte direkt att de ger någon tur men jag har liksom börjat samlat på dem. Det var min tredje under min tid här i schweiz. Har tappat räkningen på hur många jag har men passerat 20 stycken har jag nog gjort. Nu kanske ni tror att jag krälar runt på marken och letar efter dom men icke. Plötslikt så ser jag bara en fyrklöver på marken. Det roligaste var när jag var med min vän Emelie sprang över en stor gräsplan och jag plötsligt skriker jag tror att jag såg en fyrklöver. Jag stannade i farten och plockar upp en fryklöver. Det var lite märkligt!

Imorgon så ska jag träffa Felicia och laga mat tillsammas med henne. Mysigt ska det bli!

Måste säga, vi har gjort det igen;) Jennie och Jessie har bokat en ny resa hit. Lycklig!!!

Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0