Engelska!!

Söndag!
Dagarna och veckorna bara rusar förbi. Finns så mycket jag vill göra här i schweiz innan jag lämnar detta land. Bra planering är det som kommer att gälla de sista 10 veckorna. 
I fredags så hade jag en kul kväll tillsammans med Malin, Emma och Sofie. Vi satte oss på en bar sedan så gick vi vidare till suger lauonge. Ingen vidare musik men det var kul ändå. Igår så spenderade jag de flesta timmarna i malins soffa. Vi skulle gå på bio men det blev pizza i stället. Att jag är uppe med tuppen idag är för att jag snart ska följa med pojkarna och pappan här hemma och bada. Sedan blir det nog gymmet för mig. Vart så duktig den här veckan!
Det jag vart mindre duktig på denna helg är att prata engelska. Har sett ut som ett frågetecken många gånger i helgen. Men det är så mycket svårara att prata när man ska parat med någon man vet har engelska som sitt modersmål. Denna helg har pappan vart hemma med pojkarna då mamman är i New York så det har blivit mycket smsande och prat med honom. Och i fredags så träffade vi en australiensk och en amerikans kille som vi började prata med. Att höra deras olika dialekter och slang fick mina engelska hjärncellar att snurra runt lite extra. HAHA.. Det blev mycket eeeee hur menar du nu????? Och inte tala om så måste jag öva på engelska förkortningar. Blir ju lätt lite fel om man inte fattar dom:) Nej nu måsta jag leta fram badkläderna. Sedan väntar en förmiddag med engelska. I all denna slundrande engelska som jag framför så måste jag erkänna att jag nu mera tycker det är riktigt roligt med engelska:) Trodde ALDRIG att jag skulle känna så.

ha en toppen söndag!!

kram sara


Kommentarer
Postat av: Becka i lingonskogen

Haha. Jag saknar dig! Kan tänka mig dig i den situationen. Min pussgurka där.

2010-05-16 @ 22:04:36
URL: http://www.afrikabecka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0