Små ord som gör en glad!

Tänk att en liten mening av ord kan göra en så glad och att man känna sig så älskad. Meningen i mitt fall kom från min systerdotter Pernilla: vad skönt att det är klart (ifrågan om när jag ska komma hem från schweiz) och du Är så välkommen hem:) De små orden gjorde min dag.
En förälders uppgift genom livet är ju att älska sitt barn ovasett vad som än händer. Även om inte alla har det så. Nu när jag har förlorat båda mina föräldrar i relativt ung ålder och då jag själv inte har några barn så har jag en ganska konstig känsla. En känsla som är svår att förklara. Jag har nu turen att jag har mina underbara syskon och mina älskade syskonbarn som jag vet alltid finns där. Och fast att det gått över ett år sedan min pappa gick bort och jag då inte har några föräldrar kvar i livet så har lite svårt för denna känsla att inte tillhöra någon. Nu vet jag att många runt mig tänker att men sara vad fånig du är som tänker så här. Men jag tror att man måste komma i min sits innan man kan föreställa sig hur denna känsla känns. Nu är det inte alls så att jag tycker synd om mig själv på något sätt. När jag berättar att jag inte har några föräldrar så är reaktionen oftast, men vad hämskt stakars dig. Men jag tycker ju inte det för jag vet att jag hann att få den viktiga kärleken som en mor ger och min pappa fanns hos mig i 24 år. Det finns ju många som inte ens får det. Nu är jag ju en person som tänker och analyserar mycket och säkert därför jag känner som jag gör. Men iallafall så kan några få ord som välkommen hem få mig att känna en otrolig glädje.

Måste berätta att hela mitt rum doftar syren. Igår plockade jag en kvist och den doftar ljuvligt.
Idag så har jag vart på zoo. Var där tillsammas med Malin och Diana. Nu kan jag bocka av en till sak på min att göra lista här i schweiz. Bättre zoo har jag vart på men dagen var bra och rolig:)

Nu ska jag ha söndagsmys!!

kram sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0