Våren är här!!

Idag så har det vart fantastisk vår väder. Sol, sol och mera sol. Jag träffade två kompisar och vi satte oss vid vattnet där restan av zurich också befann sig. Vår känsla när alla befiner sig utomhus! När jag gick från bussen på vägen hem och kl var ca 18.45 bara ställde jag mig en stund och lyssnade på fåglarna som kvittrade och njöt av att det faktiskt fortfarnde var varmt. Det känns i ansiktet att jag suttit i solen. Underbar känsla!



En solig vårdag i zurich!

Den här veckan så har jag fikat ett anntal gånger med mina vänner. Dock inte så bra igentligen för just nu så ligger gymmandet på hyllan. Jag har fortfarande hosta. Vill tydligen inte ge sig. Iallafall så träffade jag Hanna min finska vän förra fredagen, Minna i onsdags, Diana och en ny aupair i går och självklart så går vi till favorit stället Starbucks. Mina favoriter där är cafemocha och chocklad frappuccion. Gott!!

I onsdags så var jag på Lindts påskmarknad.





kanin bil!



Tog en tur i kilchberg där lindtfabriken ligger. När vädert är klart så ser man bergstopparna.

Nu har jag bokat en hemresa den 4 till den 7 juni. Ska på ett 50-års kalas och ett bröllop. Men det mest fantastiska den helgen är ju att jag då kommer att träffa pernillas lilla bebis som beräknas att komma den 25 april. Längtar!!



Den här utsikten är mittemot vårt hus. Nu när de är finare väder ska jag ta färjan över och bara spatsera där. Sen den första dagen jag kom hit har jag velat gjort det. Jag brukar står och betrakta landskapet och tycket det är så fint. Nu har jag sett det förvandlas från sommar till regniga dagar, till molnigt när jag inte sett över till andra sidan, höstdagar, när det vart täckt med snö och nu väntar jag med spännig när allt kommer att blomma ut. Det finns ett vit stort hus som jag speciellt har haft sikte på som ligger lite för sig själv mitt bland de gröna partierna.  




Nu ska jag ta och titta lite på film innan det är dax att sova. Imorgon ska jag till stan och shopa lite sen så är det fest på kvällen. Den nordiska roddföreningen ska ha sin fest. Ska bli så skoj! Massa svenska och andara nordiska  studenter och vi aupairer.

sara


Kommentarer
Postat av: Jess

Vill oxå sitta vid vattnet med dig en solig vårdag...Kram

2010-03-21 @ 10:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0