Nyfiken

Jag är så nyfiken vilka som läser min blogg:) kan ni inte lämna ett litet fotspår i komentarerna. Skulle vara så kul!

Oj insåg just att det är den 9 mars. 25 år och en månad med andra ord.

Idag så har jag vart med lillkillen på en svensklekgrupp. Vi satt i en stor ring och sjön massa svenska barnsånger. Saknar att få sitta i mitten av ett hav med barn och leda en sångsamling. Saknar att för tionde gången att få säga till pratkvarnarna att sjunga istället, saknar att få den som har myror i byxorna att sitta stilla men mest så saknar jag att få plocka fram den lilla tysta, osäkra och bortglömda barnet som det bara strålar om när den märker att man bryr sig.
Finns nog ingen bättre känsla än när man fått ett barn att stråla!

"Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv."

"Har jag lyckats förgylla en enda dyster barndom så är jag nöjd."
/ Astrid Lindgren

Astrid Lindgren är en av mina stora idoler. Hon var en otrolig kvinna tycker jag.

Ska iväg och jobba nu, ska få umgås med mina små guldklimpar som får mig att le:)

kram sara


Kommentarer
Postat av: Jess

Jaaaaaag läser ju alltid din blogg=) det vet du....saknar dig så mycket så e bra att man kan läsa om vad du gör när vi inte kan prata så ofta! KRAM från mig!

2010-03-09 @ 16:56:42
Postat av: Becka

Älskar bra citat! Ja, visst är det kul när folk vågar berätta att de läser ens blogg. Du vet ju att jag läser din blogg men jag skriver ändå. pus.

2010-03-09 @ 18:51:43
URL: http://www.afrikabecka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0