Helgens pravader!!

I fredags så var Sofia, Malin och jag upp på ett berg som heter Rigi 1797 m högt. Det var en varm dag, nästan i det varmaste laget. Men väl uppe på berget så var det behagligare:) Vi åkte en gondola upp en bit sedan bar det i väg med ett bergståg till toppen.
Bilderna får tala för sig själv. Jag vet inte hur jag skulle kunna förklar med ord hur vackert det var att vara där uppe.



Sound of music!!



Landskap fashinerar mig så mycket! Lägg märke till snön som ligger uppe på alptopparna.



Malin hittade en liten getstig som vi tog oss ut på och slog upp ett litet picknick läger.



Mina två underbara vänner som har gjort min tid här i schweiz så bra:)
Ska in till zurich och säga hejdå till dem idag. Nu far vi hem till sverige igen! Men vi ses nog igen=) 

Min sista utflyk här i schweiz blev till europas största vattenfall som ligger i neuhausen. Det var jag och Malin som åkte dit. Haha en tripp att minas. Det började med att vi gick åt fel håll när vi kom dit så gåvägen som skulle ta 14 min tog istället 1,5 timme. Men vi kom rätt till slut!



Vackert var det även där!
Vi hoppa på en båt som tog oss över floden och så tog vi en runda i slottet också.

Ha en underbar dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0