fortsättning följer..

Ja nu var vi framme vid min paris resa som jag gjorde tillsammans med min kompis Sofia förra helgen. Det var en mycket lyckad resa och paris levde nästan upp till de förväntningar jag hade på den staden. Det sägs ju att det skall vara romantiskt men nja, vet inte om ja håller med om det. Paris var vackert men finare städer i världen finns det nog. Och kära nån vad skräpigt det var. Jag slutade aldrig att chockas över att det faktiskt var skräp överallt. Visst jag har vart i schweiz i 11 månader snart som är otroligt skräpfritt men Paris nää de borde tänka mer på sitt skräp. Så vad gjorde vi? Vi "övernattde" i geneve under några timmar, där vi höll på att bli rånade men det gick bra. Vi var framme i paris på fredag morgonen och vi var inte sega med att börja turista. Vi hann me Notre dame, eiffeltornet och triumfbågen. På lördagen så gick vi runt i montmatre där Sofias favorit film Ammelie utspelar sig. Vi var även upp i eiffeltornet när mörkret hade lagt sig över paris på lördagkvällen.



Eiffeltornet by night!!



paris!!

Ja frankrike var det 5 av 6 land jag befinner mig i år. Vissa går på många bröllop medans jag hoppar runt i europa;) Schweiz, Sverige, Liechtenstein, Italien, Frankrike och snart väntar Lettland med hela tjocka släkten:)

Och om 11 dagar så lämnar jag schweiz. Känns lite konstigt! Men jag längart så mycket hem nu så det ska bli så skönt!!

Ha en bra dag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0