Lite uppdatering!!

Klockan är 11.23 och jag sitter i pyamasen. Tog en riktig sovmorgon idag på min lediga onsdag. Vet inte riktigt hur ja ska lägga upp denna dag än. Har lite smått att göra så vi får se.
Det går trökt just nu med mitt bloggande. Men dagarna rusar förbi och det blir bara stressande att tänk att man måste skriva. Men jessica här skriver jag nu:) min söta söta vän!!
Så vad har jag haft för mig den senaste tiden? Jo, i fredags var jag ute och åt med någar gamla och nya kompisar. Det har kommit rätt så många nya au pairer hit. Vi var på en jätte mysig pizzeria som heter Santa Lucia. Sen följde jag med en stund till en bar men det blev en tidig kväll för mig. I söndags följde jag med familjen när dom åkte skidor. Kära nån vad vakert det är uppe i bergen. Stora pojken är så bekymrad över att jag aldrig har testat att åka slalom och vill så gärna att jag provar. Och det ska jag så småningom!! Själv så höll jag mig och lill pojken till i pulka backen:) Jätte kul!! Han är inte rädd av sig så fort gick det när vi susade fram på boben. 
I måndags så hade vi au pair träffen i svenska kyrkan och det var vin provning. Vi testade viner från schweiz olika delar. Gerd som är vårna " au pair mamma" hade koll på mycket och lärde oss en hel del. Vi testade ett vin som kommer ifrån där jag nästan bor. Eller det är så att jag ser planterna från mitt hus över till andra sidan sjön.
I lördags så träffade jag min kära vän Sofia! Vi gick på stan och då berättade jag att jag var så sugen på semlor för att det är så många som komernterar att de ärter semlor på facebook. Men sara vi kan ju göra semlor:) Och haha vi gick och köpte oss ett bröd på bageriet som Sofia hade smakat och som var i semlornas stil. Sen köpte vi grädde på sprutflaska, vi hittade mandelmassa och sen pudersocker:) Vi tog oss till en vacker park där vi sedan gjorde och åt våra smariga semlor:) Bilder kommer!! Har ännu ingen kamera till hands.

Nu måste jag nog göra ett lite onsdagsryck!!

Ha en bra dag!!

kram sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0