Hasslibegen

I lördags så åkte jag i väg upp till alperna tillsammans med min au pair familj på en liten semester.
Så vackert!



utsikt från stugan!



Redo för kälkåkning!



Kul i snön!



Här tog jag kort när jag satt på kälken i full fart. Men det var så vackert att jag inte kunde låta bli att haffa upp kameran och knäppa ett kort.

Vi hade en mysig stuga och mycket lek ute i snön blev det. Jag åkte i väg på en kälktur. Haha ja tro det eller ej men där satt jag på en kälke vilse i alperna. Mamman och stor pojken skulle åka skidor och jag kunde inte åka i samma pist så där slängde jag mig ut för en backe och jo jag hamnade rätt men jag va nära gråten. Min väg tog mig längre bort och in i skogen. Mamman ringde och frågade var jag höll hus, vi skulle mötas på vägen. Jag är lite lost sa ja och skrattade. Hade då sett en skylt och jag misstänkte att jag var på rätt väg. Skönt tyckte jag! Jag kom fram tillslut. Vad jag lärde mig där var 1. Ha med dig en karta över backarna 2. veta vad stället heter du ska till.
Nu är jag ensam hemma för ett par dar då familjen är kvar på semestern. Så idag spenderade jag ett par timmar på IKEA. Köpte rammar, plåster, blommor, sill, skorpor och så åt jag köttbullar. Idag så har det vart fint och varm här i zurich trakterna. 7+ stod termometern när jag åkte iväg. Kände att det skulle ha vart skönt med gympadojorna för de blev varmt i vinterkängorna. Måste lägga till att jag har dom absolut bästa vinterdojorna man kan tänka sig. Mitt bästa köp under min tid här i schweiz. Släng dej i väggen kalla fötter:)



En liten skymt av mina favoriter!

Nu ska jag ta och sova.

En stor upplevelse var det att vistas uppe i alperna. Det är magiskt! Berg är nått som får mig att häpnas.

kram


Kommentarer
Postat av: victoria

gud va vackert sara!! måste vart jättehärligt o ha varit där:). miss you...<3

2010-02-25 @ 14:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0