sechseläuten!!

Igår så tog jag tåget in till zurich för att se vad jag kunde göra av min söndag. Det blev att jag stannade i stan och tittade på barnens sechseläuten, det är en högtid man firar i zurich. Man firar att våren har kommit och man klär ut sig i vackra gammeldaxa kläder. Sedan så har man som en slags kase med en snö gubbe längst uppe på toppen som de kallar bööggen. Sedan tänder man på den. Tycker mig se kasen brinna inne i zurich nu, idag är den riktiga dagen och den stora kasen. Tyvärr så jobbade jag så jag kunde inte kolla. Hur det är i resten av schweiz vet jag inte, man slutar aldrig att förvåna sig över schweiz. Tex idag så har staden zurich röddag fast inte lilla horgen som ligger 20 min med tåg därifrån. Lite knasiga är dom allt:)  Men iallfall det var en stor fest och jag är glad att jag stannade och tittade på den stor karnivalen igår.



Hästar hade dom i massor!





Tänk om man hade en sådan vacker klänning!

Nu ska jag ta kväller!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0