6 månader sen, ett halvår

Imorgon är jag ledig och mina planer är då att jag antingen ska åka in till zurich och se mig omkring eller om det är jätte fint väder att jag ska gå ner och lägga mig vid vattnet. Idag så har stora pojken vart sjuk så det fick bli en dag hemma. Hoppas han hinner bli bättre tills på torsdag då jag och lillpojken ska gå på en lekgrupp. Det ska bli jätte kul att få träffa lite mer människor. Hoppas det blir en bra sak att fortsätta med.
Igår så var jag till svenska kyrkan här på träffen och det va mysit. Vi var ca 20 stycken och vissa var jätte söta som jag hoppas jag blir kompis med:) Idag när jag pratade med shaka på msn så var han bara för söt. Han frågade hur det var och jag sa att det var bra för det är det men jag berättade att jag haft lite hemlängtan idag. Jag sa att jag inte viste varför jag hade det. 
Så här skrev han då:
 jag vet att du är van vid att ha dina vänner men nu är du där och de är här
sara säger:aa typ
rami säger:men det betyder inte att ni inte träffas sen
och det värmde faktiskt i hjärtata att få höra det för jag vet att mina vänner och familj finns kvar när jag kommer hem.
Idag är det en dag och ett halvår sedan min pappa gick bort. Tycker att det känns jätte länge sedan men ändå som det var igår han fanns hos mig.

Ska ta och titta på en film nu och ha lite onsdagsmys:)

 


Kommentarer
Postat av: jess

Saklart man far lite hemlangtan till allt man ar van vid hemma och kanner sig trygg med..ja hade hemlangtan i typ en manad men sen borjar man kanna sig hemma nar man kanner omgivningarna och far vanner sa sen vill du sakert inte komma hem men de maste du;)Saknar a prata me dej vannen...kram

2009-09-08 @ 22:41:12
Postat av: Linda

Halloj hej kusin! Du verkar ha de jätte bra där nere, ja e verkligen glad för din skull att du gör nåt sånt där, de verkar så kul, ja har ju åxå vart inne på att ta ett au pair jobb(för länge sen) men ja vågade inte...så ja e glad att du får uppleva de, je e stolt över dig. själv har ja väl de sådär här hemma. som du vet e ju pappa på sjukhus, men han får snart komma hem. han sond matas för tillfället(får mat i slang genom näsan) han måste fortsätta me de tills han kan äta ordentligt, men de går att få sond mat hemma så de e ju bra. han orkar inte mycke nu, kan knappt gå,får dra han i rullstol. får se hur de går =( när ska du träffa chris då?? har ni pratat nå?? har du fått nå schweiz nummer än?? ha de så bra!! vi hörs!! kram

2009-09-10 @ 01:25:06
Postat av: becka

Hej vännen. Det är normalt att få hemlängtan. Men som tur är är du inte alltför långt borta för att jag skulle kunna ta mig en trip till dig. :) Har alltid velat åka till Schweiz. Har ju lite schwieziskt blod i mig.. Får se när det skulle kunna ske.



Saknad är en del av livet, tyvärr. Men försök se det positiva och inte fastna i det som du INTE har utan i det som du HAR. (Något som jag borde lära mig.. :)



Gillar om dig!



KRAM

2009-09-10 @ 09:48:28
URL: http://www.afrikabecka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0