Fyrklöver!!

Idag så jag och lillpojken vart in till zurich. Det var meningen att vi skulle försöka hitta ett bibliotek och låna lite svenska böcker. Men när vi kom fram så står det en skylt att just denna måndag så har dom stängt. Typiskt! Jag träffade en kvinna utanför. Hon undrade om jag letade efter något ( såg väl lite förvirrad ut:)) ett bibliotek sa jag:) hon sa att det bibliotek jag hade letat upp på internat och hittat till va nog det bästa för barnböcker. Så vi ska göra ett nytt försök imorgon:)
Ilördags så hade jag en dag för mig själv. Jag gick ner på stan här i horgen och shoppade lite. Jag köpte en väska som jag gått och spanat in i flera dagar.



Jag gick efter det och satte mig vid vattnet för att koppla av lite och lyssna på det lugnade och vackar ljudet som blir av vatten som slår upp på stenar. Och vips vad hittar jag inte då om en fyrklöver!



Hittade en fyrklöver någon vecka innan jag åkte hit och som sitter i en ram med ett kort på mig och mina bästa vänner. Jag har hittat många fyrklöver i mitt liv. Jag kommer ihåg den första. Det var på mitt fritids syrenen. Jag fick ta hem den och lägga den i press. Tänk va vissa minnen sätter sig.

Igår så började jag läs en ny bok. Mio min Mio! Har faktiskt aldrig läst den, visste inte ens va den handlade om. Jag hittade den i killarnas bokhylla.  

På onsdag ska jag följa med familjen till Bern som är schweiz huvudstad. Det ska bli kul! Sen på lördag så ska jag åka med dom och ta hand om barnen när föräldrarna springer ett lopp. Det ska tydligen finnas mycket annat att göra där me.

Ha en bra dag i morgon!!

 


Kommentarer
Postat av: becka

Haha. Du och dina fyrklöver. Hur lyckas du?? Själv har jag aldrig hittat en enda.

2009-09-15 @ 10:09:10
URL: http://www.afrikabecka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0