Jag nä det är nog inte jag

Jag är så förvånad över mig själv. När jag tänker på det så förstår jag inte att det är jag. Vet inte hur jag hamnade här i schweiz i en halv engelsk familj och faktiskt gör mig förstådd. Dom som känner mig riktigt väl vet att jag alltid har hatat engelska ,det va alltid lika jobbigt att gå på dessa lektioner. Men nu ca 5 år efter skolan så pratar jag engelska hejvilt:) Idag så var jag på en "playing group" med min lilla kille och det gick ju jätte bra. Förut när jag skulle yttra mig något på engelska så slog hjärtat så fort att jag trodde det skulle hoppa ut men nu känner jag mig lugn som en filbunke fast att jag ibland inte vet va jag babblar om. Idag när jag var och handlade så fick jag även testa mina tyskakunskaper.Haha. 
Igår så var jag inne i Zurich. En jätte vacker stad att strosa runt i. Jag köpte mig några saker också. En kalender(efterlängtad hade svår att hitta nån från 2009), sista säsongen av vänner och några trosor:) Hade en underbar dag men jag orkade inte vänta på stan till träffen med svenska tjejerna var. Höll på att somna. 

   

Sitter vid vattnet och tittar ut över sjön. Vid segelbåtarna längs bort man ser bor jag.



Stolt sara som plötsligt klara så myckert!!


 
Pain backe som jag kämpar med varje dag. Med vagn!! Den är super brant och det här är bara halvvägs upp. När jag vart och handlat och vagnen väger extra mycket så måste jag stanna halvvägs och andas. Vågar inte ens tänka på hur det kommer att va när det närmar sig höst och vinter när det inte kommer att vara tort längre.
Men den ger nog lite motion också:)

 Ska sätt på lite vänner nu och drika vaniljte, liptos vaniljte från sverige. Inget slår det!!
Kram kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha. Jag och Elin smugglade med oss liptons vanlijte till kenya också. :) Fy vad kul det var att läsa dagens inlägg (alltid kul men idag extra) för jag blir så glad över att du övervunnit engelska-rädslan! Slår vad om att du snackar med amerikansk brytning också. Du är säkert bäst.



Det är så skojigt att läsa!!! Skriv mer, mer mer!

Stor Kram till min favoritvän

2009-09-10 @ 21:50:05
Postat av: Jennie

Va duktig du är Sara! Verkar ju gå hur bra som helst för dig!:) jättefina bilder också. Tror du kommer trivas jättebra, och hemlängtan går nog över snart. Ska bli spännande att följa fortsättningen på ditt äventyr! Sköt om dig så länge. Kram!

2009-09-10 @ 23:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0