Jossans födelsedag!!

Söndag igen, tycker att veckorna bara springer iväg. På tisdag så har jag vart här i schweiz i 4 veckor. På ett sätt tycker jag att det känns som jag vart här en lång tid men jag kan inte tänka mig att jag inte träffat min familj och mina vänner på så länge.
Den här veckan så har jag haft mycket för mig. Jag och lill pojken har börjat på en musik klass. Det var så kul  att se hur han riktigt trivdes där. Vi ska dit i morgon igen. Sen så har vi på planeta magic. Det är en stor lekplats inomhus för barn. Vi var där tillsammas med våran playing group.


 
Hehe just den här hopp borgen tyckte nog jag var roligare en lilla lillpojken:)

Sen så har jag ju börjat min tyska kurs i torsdags och det känns jätte bra. Och det gick ju också bra att hitt till. Börjar bli lite trött på att hela tiden springa runt med en karta i handen (även om jag älsakra det) och virra runt efter nu saker. Men nu börjar det mesta att bli avklarat snart och vi har kommit igång med alla projekt.
I fredags så var jag barnvakt på kväll. Och då hände det som göra att jag bara älsakar att vara med barn. Mamman hade berättat att när den stora killen ska sova så vill han gärna hålla i handen men att han bara gjorde det med föräldrarna. Han hade aldrig låtit de förra au-pairerna gjort det. Men när vi skulle gå ner och lägga oss så sa han
- Sara har mamma berättat att jag vill hålla handen när jag sover?
- Ja de har hon men det behöver du inte göra på mig om du inte vill.
- Jo det vill jag.
ÅÅÅÅ vad glad jag blev. Känns så skönt att han har det förtroendet för mig. Blev så glad:)

Igår så hade vi en rundvandring med au pair gruppen i kyrkan. Vi gick runt i ett par timmar och tittad och lärde oss saker om staden. Våran Gerd som är en aupair mamma är så söt. Efter det så gick vi och fikade hela gruppen.

 En staty som synboliserar de tappra kvinnorna som hindrade ett krig. Kommer inte ihåg när det var:)



St peterskyrkan som har det största klockuret i europa. Större än Big Ben i london. Stora visaren är 4 meter lång. Lärde mig lite iallafall på rundturen:)
Nu har jag vart på bio också här i schweiz. Jag var med Nisa och några andra finska tjejer och såg 500 days of summer. En lite små konstig film men ändå bra. Det var ju Nisas bye bye party igår. Så efter bion så gick vi ut på en bar. Och det va länge sedan jag dansade så mycket som jag gjorde igår:)

Nu på kvällskvisten när jag var ute på en promenad längst sjön så stannade jag och tittade på de här vackra svanarna som stod och tvättade sig.



Idag så fyller ju Jossan, söta Josefin!

Grattis Grattis!!!


(jossan bär blått på bilden)

Ska sätta på en film och gör en kopp te nu!

Sössa så sött!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0