Tänk vad man kan klarar av!!

Idag så blev jag så stolt över mig själv. Lillpojken har ju haft några skumma prickar i ansiktet. Upptäkte dem i förrgår. I morse så såg vi fler och eftersom familjen ska åka på semester så passade det ju inte så bra med konstiga prickar. Så imorse så frågade mamman mig - Sara kan du ringa doktor och betälla tid och åka till dom och kolla upp prickarna så det inte är vattkoppor. Kära nån, för två hundradels sekunder hann jag tänka HJÄLP hur ska jag klara det. Men den tanken slogs snabbt bort och jag var i full färd med att ringa doktorerna. Jag skrev upp en lista på några ord som jag behövde kunna på engelska och tyska. ( har lärt mig att vattkoppor heter chicken pox och windpocken:) Barnens doktor va så klart på semester så det var bara att fortsätta att ring. Jag hittade en doktor och beställde tid. Allt gick bra även för lill killen som bara har råkat ut för några bett och deras semester är räddad.
Tänk vad man klara inte trodde jag att jag någonsin skulle ha klarat av ett samtal på engelska med en doktor. Men det gjorde jag!!
Två nätter till sen så befinner jag mig på svensk mark igen för en kort visit. Längtar sååå!! Men först så ska jag se hur schweizarna firar deras oktober fest:) Igår så fick jag se en skymt av det och inte verkar dom sitta stilla på bänkarna.
Kram på er alla och för vissa
VI SES SNART:)


Kommentarer
Postat av: Jorden runt-ganget

Va duktig du ar Sara!! Jobbet verkar passa dig perfekt ju! Hoppas du far det bra pa din vecka hemma i Sverige, halsa emelie! Trevlig resa och lycka till med allt. Kramar fran jess, emma och jennie

2009-10-09 @ 15:53:09
Postat av: victoria

sara du e ju bäst!! e stolt över dig:)! vi ses i veckan nån dag:). KRAM!

2009-10-12 @ 18:47:40
Postat av: Caroline och Albin

Tack för igår, vad trevligt det var! Ser fram emot att se lite pyssel i bloggen framöver :) Jag måste få din adress i Schweiz så jag kan skicka ett kort :) KramKram

2009-10-14 @ 13:36:01
URL: http://formentino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0