IKEA. Promenad. Hemresa.

Har precis haft ett långt samtal via skype med alla som var hemma hos Stefan. Hela isgrena gänget och så Sofie, Anneli, Roine och Adde. Å vad roligt det var att höra dem och se dem via webbcameran.
Igår så följde jag med Nisa till flygplatsen och vikande av henne. Sen så tog jag mig till IKEA.



Det blev några timmar och lite pengar fattigare där inne. Jag stannade och åt goda köttbullar. Det knasiga med det var att dom severar det med pomfrites och lingånsylt. Liten konstig blandning!! På matavdelninge där man kan köpa svenska mat så köpte jag pepparkakor och alhgrens bilar.



Hehe svenska flaga fick man på köpet:)



Det här var det jag köpte. Peooarkakor, bilar, ljus, ljusstake, väckarklocka, förvarings lådor, plåtlåtor( super kap) hårbort tagare, handdocka och så en söt liten mini ikea kasse. Hade aldrig sett en sådan. Gått te köpte jag ju också:)
Idag så har jag vart ute och promenerat. Jag gick till en park som ligger på en halvö typ. Det tog några timmar och efter var jag helt slut. Så fint var det. På ena sidan så såg man alperna. Dock lite molnigt men sjukt vackert.

En liten bäck!!



Stigen man gick på runt ö.

Här ser man alperna. Dock inte så bra på bilden men lite.



Gick igenom en vin odling på vägen hem.

Nu ikväll så har jag bokat en hem resa. Tänk vad saker kan ändras fort. Den 16 oktober skulle victoria komma och hälsa på mig här. Men nu så är Torstens begravning den dagen så jag kommer hem istället. Det bra med det är att jag istället kommer att vara hemma en hel vecka:)Är ju ledig just den veckan. Kommer till sverige den 10 och åker hem den 18. Så det ska bli så kul i allt det sorgliga. Så om en vecka är jag hemma:)
Och min bästa och världens bästa kompis Victoria är ju så snäll. Inte blev hon sur eller arg för att jag åker hem och hon förlorara 2000 kr på cupen. Hennes kommentar va - Självklart ska du på begravningen jag kommer till dej i november istället:) Söt nos säger jag bara.
Tack min kära vän för att du finns!!

Idag så åker Jessie, jennie och Emma ut på sin jordenrunt resa. Önskar dom lycka till!!

Ha det bra mina bloggläsrae!!


Kommentarer
Postat av: becka

nämen!! se där! Du skulle helt enkelt till Schweiz! Där har du ju fått användning av din engelska, tyska och.. du kan fixa header och bakgrund på din blogg!!!! Vad har hänt därborta egentligen??



Gillar om dig. Kram

2009-10-05 @ 19:59:55
URL: http://www.afrikabecka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0