Man i backen

Jag var med om något läskit nu ikväll. Har haft tyska och den slutar ganska sent så när jag går från tåg stationen hem till mig så är klockan runt 22.15. Det är ju beck svart ute och schweizarna tror inte så mycket på att belysa upp överallt. När jag nästan är hemma och bara har min långa backe att bestiga som då så klart är nästan helt obelyst. Så ser jag att det ligger en människa helt utslagen, en man, på marken. Och nu är det ju så här ska man gå fram och fråga hur det är eller ska man invänta hjälp?? Det borde ju vara så att instinktetn säger att man ska hjälpa men när man läser tidningar och hör vad som händer i världen idag så vågar faktiskt inte jag det. För om jag skulle ha gått fram och frågat hur det var och om i värsta fall det skulle ha vart en man som ville än illa så skulle nog jag inte haft en chans. Nu slutatde allt bra! För jag ringde hem och då kom pappan i familjen ut och mötte mig. När vi började prata med varandra så vaknade mannen till och började resa på sig. Mannen ifråga hade nog drukit en hel del för mycket. Han började så smått vingla uppåt.
När jag är ute och går på kvällen så är jag utrustad med en ficklampa, överfalls larm och en mobil i handen.
Så det är bra!!
Ska försöka att sova nu när jag fått skrivit av mig lite
Sössa sött!!
sara


Kommentarer
Postat av: Caroline och Albin

Usch, det där lät inge kul alls! Att det ligger en man utslagen bara sådär.. Tyckte du gjorde rätt i att ringa pappan i familjen :)



Kram till dig

2009-10-30 @ 17:30:22
URL: http://formentino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0