Se det snöar, det var väl roligt hurra:)

Idag föll den första snön över Horgen där jag bor och jag ska vara LUCIA, HA. Med det så slår en dröm in. Jag har alltid velat vara lucia med aldrig fått det. Har aldrig vågat frågat om jag fått heller men idag vågade jag konstigt nog det. Jag är väldigt långt ifrån hur den perfekta lucian ska se ut. Lång, fint hår, smal och bara underbart vacker människa. Men jag är stolt över att jag tog chansen att vara lucia för det är med största sannorlikhet den sista gången jag lussar. Många tycker nog att jag inte passar alls som lucia och fattar inte vad jag tänker på. Men varför ska bara den vackraste och den populära tjejen få vara lucia? Ja tror att det finns tusenstals flickor där ute som så gärna skulle vilja vara lucia men inte tycker att det håller måttet och därför aldrig få vara det. Jag är så mycket emot fördomar och all mobbnig att jag bara ryser när jag ser sånt. Jag är inte helt fördomsfri för det finns nog ingen människa som är det helt. Men jag gör mitt bästa för att inte vara det. För mig så spelar det ingen roll vilket land, vilken bakrund du har, om du är röligös, något beroende eller något annat. Jag har vänner som har ett utlänskt bakrund, vänner som är med i olika kyrkor till höger och vänster men älskar dom för dem de är och inte för något annat.
Så vad tycker ni? Är ni en sådan person som faller med grupptrycket, att den perfekataste människan ska vara lucia eller ska alla få samma chans?
Tänk värt!!
Och hur många av er ha någonsin tänkt att jag skulle vilja vara lucia men knappt vågat tänkt tanken för att det skulle vara tabu?
Tänka vad världen skulle vara en smula bättre om det inte fanns " den perfekta människan" och konstigt nog så är det ju vi " inte allt för perfekta " som skapar den människan.

Jag är iallafall glad över att jag ska få vara Lucia och struntar i vad ni andra tycker om den saken.
Härlig känsla faktiskt!
Ni borde testa.  

För er som nu inte vet så ska jag gå luciatåg på IKEA i spreitenbach som ligger utanför zurich i schweiz med svenska kyrkan.

Ha en toppen dag i morgon!!

Kram Sara



Ovanligt kort, inte speciellt vacker, föräldrarlös, inte haft en problemfri uppväxt och ingen riktig plan över livet men ändå så otroligt tacksam för det liv jag har. Tänk, det finns dom som har det så mycket värre!


Kommentarer
Postat av: becka

Men vad säger du??? Du är ju den perfekta lucian! Du är den vackra ljushåriga perfekta lucian! Det är ju bara konstigt att du inte har fått vara lucia tidigare.



Och bilden.. wow. Vad fin. Du är bara den finaste!!

Kram!

2009-12-01 @ 07:23:34
URL: http://www.afrikabecka.blogspot.com
Postat av: victoria

sara johansson...! du är den vackraste människa jag känner, både på insidan och utsidan...! vad glad jag är att du ska va lucia...ååå va ja önskar att ja kunde va där o kolla på dig när det är dags...!.. älskar dig min underbara lucia! kramar!!

2009-12-01 @ 22:40:51
Postat av: Caroline

Åh grattis - vad roligt att vara Lucia! Jag har heller aldrig varit Lucia. Du är en sån fin människa Sara!



Kram Caroline

2009-12-02 @ 21:20:08
URL: http://formentino.blogg.se/
Postat av: Jess

Du e iaf den underbaraste vannen ja vet!!!!!! E tacksam for att fa vara din van ska du veta=) kram

2009-12-08 @ 07:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0