Första advent är här

Förtsa advent och jag har börjat fått lite julstämming i mitt rum. Idag så gick jag på en marknad här i Horgen och köpte en jätte vacker hemmagjord julstjärna. Den kostade en slant men det var det värt.

 

Har dock ingen glödlampa som passar så det får införskaffas i morgon.
Jag hade köpt tre fina kulor som jag satt upp igår kväll. Lyckades väl så där, en åkte raka vägen ner i golvet. Men som tur var så blev det förvisso många småbitar men också två stora glasskärvor som istället fick bli en fick lykta.



Denna vecka så har jag gjort mycket. Igår så var jag, stora killen och mamman på teater. Den hadlade om aladin och var jätte bra. Skratta mig genom hela föresällningen!
När vi åkte dit så tog vi vägen över bergen och jag finner inga ord hur vackert det är. Jag får en sådan stor lust att bara springa som en galen häst ut på alla öppna fält.

Den här bilden togs utanför teatern!

Annat mysit jag har gjort är att jag och lillkillen var ute och hade en skön dag i regnet. Vi matade ankorna och hade picknick under en stor gran:)



Vid lunch tiden så blev det finare väder och vi tog då med oss pannkakorna och satte oss ute och åt. Mums!!



Igår så var jag barnvakt åt en ny familj där mamman är svensk och pappan schweizare. Två små söta barn och allt gick jätte bra. När storakillen fick höra att jag skulle dit och vara barnvakt så fråga han - Sara kommer du tillbaka till oss? - Ja det är klart jag gör, sa jag. - Va bra, sa han då.
ÅÅ vad jag älsakar min små pojkar här!

Idag var jag och tränade. Tog det lungt för jag vet inte riktigt vad doktorn tycker om att jag gör det. Men det gick jätte bra. Jag vet nu varför jag har en sådan hög puls. Det har med sköldköterna att göra, den är förstor och hjärnan får inte tillräkligt med blod och säger då åt hjärtat att slå fortare. Nu äter jag medicin så det kommer att bli bra!! Tog föresten svininfluensasprutan i tisdags. Så nu är det gjort också!!

Ha en bra första advent!!

Kram sara


Kommentarer
Postat av: victoria

åå vilken fin stjärna du har köpt habbis! verkar som du haft en busy vecka...duktiga du..! snaaart kommer du hem..längtar så tills ja får träffa dig:). kram från habiboa

2009-11-30 @ 00:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0