En dag med farmor

Idag så har jag spenderat dagen tillsammans med min farmor Svea. Vi har vart och hälsat på hos en gammal bekant till henne. Och en gammal bekant är nog det rätta orden för gumman är 99 år . En rkiktig piggelin är hon också. Hon var så söt:) Idag har jag också vart och köpt lite pyssel saker. Jag ska göra tack kort till alla som gav en liten gåva till minnet av min pappa. 
Jag har en längre tid haft några kontinenter, länder och städer som jag vill besöka i mitt liv. Mitt absoluta dröm land som jag länge drömde om var australien och det har jag ju fått uppleva. Länder jag hoppas att jag kommer att besöka är Irland, som jag blev lite små kär i när jag läste en triologi som utspelade sig där, New York är en stad som skulle vara så häftigt att se, att få befinna sig i afrika skulle vara en otrolig upplevelse och så Norge har jag länge velat besöka. Men vem ska snart till norge och hälsa på??
Jo det är ju JAG:) 
Så snart kan jag förhoppningsvis bocka av ett till land på min jag-vill-besöka-lista:) 
Jag skulle så mycket hellre lägga min pengar på att skumpa runt i en varm trång buss i afrika än att ligga på en strand i thailand. Visst är det skönt att vara på chater resa men det är inget emot när man verkligen kan uppleva saker. 
Det jag uppskattar mest med min australien resa är inte att jag "gjort östkusten" som det flesta som åker dit gör. Utan det var att få uppleva en natt ute i det riktiga outbacken. Eller att gå på gatorna i alice springs där man mötes av alla aborginer som nog inte har det så lätt.

Tänker en liten extra tanke på min moster Marjatta idag!



En söt morbror Lars-göran och en söt moster Marjatta!

Kram sara


 

Kommentarer
Postat av: Becka

Va?? Ska du till Norge snart? Har du hittat något nu? Jag håller fortfarande ögonen öppna.. men som sagt. Det verkar som om det är lättare till hösten.



Kram!

2009-05-29 @ 08:04:52
URL: http://www.afrikabecka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0