Sol idag:)

Vilket vackert väder det är. Sitter ute med datorn i knät och har precis betalat räkningarna, dock lite mindre roligt. Men det är så skönt och det riktigt bränner i solen. Ett litet problem jag har nu är min nu 1,5 gammla brännskada som jag fick när jag stänkte upp kokande vatten på bröstet. I vanliga fall så är det bra men nu när det kommer sol på så blir jag lite röd där skadan var. Men det kommer nog bara var så ett tag till tills huden har vant sig lite med solen.  



Här på bilden kan man se lite av hur det såg ut i februari förra året. Hade dock sätt mycket värre ut från början.
På bilden här så är ju min vän victoria som är min trognaste blogg läsare tror ja:)

Igår så var jag och Emelie på museum. En riktigt rolig händerlse. Det började med att jag skulle ta med mig Emelie och visa barnens utställning på slottet men så betalade vi så att vi fick se dom andra utställningarna också. Det var en utställning med gamla tavlor på kungar och drottningar. Sen så va det en invigning i går på nån video uppvisning. De var lite tung faktiskt handlade om tryck( trycket man kan känna över bröstkorgen) och förtryck. Nu är jag och Emelie inte några konst experter med visnigaran fick oss iallafall att sitta och diskutera den efteråt så på nått sätt berörde den oss.  



Här är Emelie på våran promenad som vi gjorde i torsdags. En vacker solnedgång ock en vacker emelie.

Sen efter det så träffade jag sofie på stan och så gick vi runt lite i affärerna. Jag köpte mig en kläning från gina som jag har sett så länge på reklamen på TV. Glad blev jag som passade i den:) 

Sen på kvällen hade jag fixat en liten 25 års överrasknings träff för Pernilla som fyller nästa vecka. Det började med att vi satte henne i en bil med ögonbindel och en fin prinsesskrona som jag hade satt två ljus på en 2 och en 5. Den tog hon emot med protest. Sen åkte vi till resturagen alexander där ett gäng väntade med en fin drink med tomtebloss. Efter maten så gick vi vidare till O`cornnes där vi fick dansa lite.

Nu hörde jag att sofie kom:) vi ska ut och gå på en liten promenad.

soliga hälsningar sara!!


Kommentarer
Postat av: victoria

jaa sara, äntligen! som jag har väntat på att du ska skriva;). hehe ja vem vet ja kanske e din blogg-stalker;). d blir nog bättre som du skrev med det röda...kommer ihåg i australien att det försvann mer och mer för varje dag. o fina emelie va me på bild oxå:)...ååå va ja saknar er!! men du ja kommer hem på onsdag o e hemma över helgen så då får vi klämma in nåt:). puss o kram!

2009-04-26 @ 14:21:27
Postat av: becka

Tro inte att du bara har EN trogen bloggläsare. Här finns en till. :)



Vilka fina bilder på dina fina kompisar. Jag är glad att du har de där hos dig. Känns tryggt.



Saknar dig vännen min. Puss på dig.

/

Becka pecka i lingonskogen (haha. ja, var fick du det ifrån egentligen??)





2009-04-26 @ 20:08:31
URL: http://www.afrikabecka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0