Marhår??

Har precis vart ute på en liten kvälls promenad. Jag såg en reklam på TV där en tjej åt glass och jag blev så sugen att jag tog en promenix till affären där jag köpte mig en sandwich och sen tog jag en runda runt bälinge. Nu har jag pratat me min vän becka och nu är det bestämmt Örebro tripp på lördag:) ska bli så kul! Först bli det ju kalas ute i ärentunna för pernilla och bosse.  
Är det någon där ute som har hört talas om att man i stället för mardrömmar kan få marhår??? Idag på jobbet sa en liten kille till mig att man kunde det. Han hade fått det en gång och fick ta bort dom med dammsugaren:) Älskar barns fantasier. Ibland kan dom berätta med så otrolig inlevelse att dom tror sig själva.
 Förra veckan så frågade en annan liten kille mig om jag var vuxen. Ja svarade ja men då fick jag till svars att -men du är ju liten. Det har ju inte med det att göra sa jag och han tänkte lite och kom på att det stämmde. Sen frågade han mig om jag hade någon mamma och pappa. Nej var ju mitt svar och då svarade han -men då måste du ju vara vuxen:) 



Här är en bild på ett barns boll maskin. Om man drog i en spak så hoppade det ut bollar. 

Det gör mig så ledsen att inte alla barn får chansen att leka och andvända sin fantasi som är så otroligt viktigt. 



Kram sara
 

Kommentarer
Postat av: becka

å vad sött. Marhår, vara vuxen och bollmaskin. Barns tankar och fantasier kan säga oss så mycket.



Jag längtar till på lördag!



Puss till min favoritvän.

2009-04-27 @ 22:19:17
URL: http://www.afrikabecka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0